II Seminari Internacional: "Climate Change and Human (Im)Mobility: A Gender Perspective"

Els pròxims dies 27 i 28 de juny de 2024 es durà a terme el II Seminari Internacional sobre mobilitat humana i canvi climàtic, titulat "Climate Change And Human (Im)*Mobility: A Gender Perspective". El dijous 27 de juny, el seminari es desenvoluparà en format híbrid a la Sala de Juntes del Campus Catalunya (Av. Catalunya, 35, Tarragona) de la Universitat Rovira i Virgili, Tarragona. Aquest seminari està dirigit a la comunitat universitària, organitzacions de la societat civil i públic en general interessat en les relacions entre la (in)mobilitat humana i el canvi climàtic des d'una perspectiva de gènere.

Alguns dels temes que es tractaran són:

• Recomanacions de polítiques sensibles al gènere per a abordar els impactes de gènere del canvi climàtic en la migració.
  • Litigis sobre canvi climàtic, migració induïda pel clima i gènere.
  • Noves perspectives per al reconeixement d'un estatut jurídic de la subjectivitat jurídica emergent de les persones migrades/refugiades/desplaçades climàtiques.

Després d'una rigorosa selecció dels resums rebuts procedents de més d'11 institucions diferents, el comitè organitzador va seleccionar els més representatius. El programa amb tots els detalls es pot trobar aquí.

En el matí del divendres 28 se celebrarà una reunió de treball interna i presencial en el Seminari 1 del Campus Catalunya per a valorar el seminari i identificar noves possibilitats de col·laboració conjunta.

El comitè organitzador està format per la Dra. Susana Borràs Pentinat, la Dra. Francesca Rosignoli i la Dra. Beatriz Felipe Pérez, amb el suport de la Facultat de Ciències Jurídiques de la Universitat Rovira i Virgili, el Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona i CICrA Justícia Ambiental.

El registre estarà obert fins al dia 26 de juny. Registre AQUÍ

Per a més informació, es pot contactar amb: francesca.rosignoli(ELIMINAR)@urv.cat