S'ha celebrat el II Seminari Internacional "Climate Change and Human (Im)mobility: A Gender Perspective"

A la Universitat Rovira i Virgili (CEDAT)

Els dies 27 i 28 de juny de 2024 va tenir lloc a la URV de Tarragona, Espanya, el II Seminari Internacional "Climate Change and Human (Im)mobility: A Gender Perspective". Aquest esdeveniment va ser organitzat per les doctores Susana Borràs Pentinat, Francesca Rosignoli i Beatriz Felipe Pérez de la URV, amb el suport del CEDAT, el Grup de Recerca de Territori, Ciutadania i Sostenibilitat i la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV.

El propòsit del seminari ha estat explorar les connexions entre el canvi climàtic i la (in)mobilitat humana des d?una perspectiva de gènere, facilitant l?intercanvi d?investigacions i propostes d?acció. En particular, aquesta segona edició va abordar reflexions des d'un enfocament teòric i empíric, emfatitzant en temes nous com el reconeixement d'un estatus legal als migrants/refugiats/desplaçats climàtics, als litigis climàtics ia la desigualtat de dones i nenes a l'àmbit climàtic.

A més, la preocupació de la comunitat internacional per aquest tema va quedar àmpliament reflectida que hi va haver comunicants de més de nou països, entre ells Itàlia, Anglaterra, Noruega, Ghana, Nova Zelanda i Estats Units, i més de seixanta persones es van registrar per seguir-lo de forma virtual i presencial.

Elements relacionats

Benvinguda official per Dr. Victor Merino Sancho, Comissionat d'Igualtat, Diversitats i Benestar. Professor Titular de Filosofia del Dret URV

Foto final dels assistents presencials (d'esquerra a dreta): Dr. Beatriz Felipe Perez, Dr. Giovana Gini, Prof. Avidan Kent, Prof. Simon Behrman, Dr. Giada Giacomini, Dr. Sec Garcia, Prof. Enrica Rigo i Prof. Susana Borràs Pentinat.